Info om madhus

Kære forældre og børn.

Vi glæder os så meget til at servere lækker, sund og klimavenlig frokost til alle børn på skolen (0-7).

Vi tilbyder 3 forskellige månedsabonnementer: Klassisk, Vegetar og Halal.

Maden koster fast 25 kr. per dag. Vi regulerer antallet dage, så det passer med feriedage og andre lukkedage på skolen, så abonnementet kan skifte lidt i pris hver måned.

Følg linket for at bestille mad. https://skolemad-klub.kk.dk/

Obs. Du skal bruge NemID MitID for at logge ind.

Har du problemer med at bestille eller har andre tekniske spørgsmål kan du ringe til 21640609

MADSKOLE

Madhuset På Ørestad Skole er Madhuset et samlingssted, hvor man i hyggelige og trygge rammer indtager god mad sammen med sine klassekammerater. Madhuset er en af 16 madskoler i Københavns Kommune. Disse står for skolemadsordningen på pågældende skole. Formålet med madskolerne er at skolens elever indgår i madlavningsprocessen i et produktionskøkken, og samtidig giver børnene et sundt, næringsrigt måltid, der undestøtter deres læring, og giver dem energi til resten af dagen. Madhuset udfordrer og udvikler i samspil med lærerne de spisende børns smagsløg gennem engagement, samvær og positiv energi.

Børn i køkkenet

På Ørestad Skole har vi elever fra 4. og 5. årgang i køkkenet, som arbejder i hold på 4 elever. Eleverne er en uge i køkkenet på hvert klassetrin. I Madhuset er vi ikke bange for at stille krav til børnene, og børn må gerne lave fejl - det er en del af processen. Der indgår altid minimum et projekt for børnene, der ikke har med den almindelige køkkenproduktion at gøre, som har til formål at udvikle børnenes kreativitet og stimulere deres tankegang omkring mad. Derudover har vi et dagligt morgenmøde hvor vi gennemgår relevante emner såsom økologi, grundsmage og madspild.

Madhusets mål med at have børnene med i køkkenet:

- Opleve praksisorienterede læringsmetoder gennem håndværk

- Grundlæggende forståelse for grundsmage, sæsoner og processen fra råvare til måltid

- Sanseudvikling, der gerne skal pirre deres nysgerrighed og smagsløg

- Forståelse for vigtigheden i samarbejde, og at alle har en vigtig rolle på holdet

- Grundlæggende knivhåndtering

Se smiley ordningen:

Hvem er vi?

Nyt fra madskolen 26.3.2020_0.pdf

Shape Created with Sketch.