Klagevejledning

Telefontid for Ny i København og klager

Telefonnummer 4020 2585. Telefontid hverdag dagligt kl. 10 - 12.
Fagligt Center har fast telefontid for henvendelser vedr. Ny i København samt klagemulighed i forhold til visitation og mobning.

Ny i København
For Ny i København betyder ændringen blot, at der indføres fast telefontid for henvendelser fra borgere, der ønsker information og vejledning i f. m. at deres barn skal begynde i dagtilbud eller skole. Sagsbehandling i forhold til at finde det specifikke tilbud til barnet forbliver uændret.

Klager over visitation til specialtilbud
Som noget nyt får borgerne nu også mulighed for at klage telefonisk i f. m. afgørelser om specialtilbud. Borgerne kan dog stadig indsende klager skriftligt og alle klager behandles af visitationsteamet i Fagligt Center.

Klager over mobning på skoler
Som følge af den nye lov om elevers undervisningsmiljø, er der i fagligt Center nedsat et team, der udgør den kommunale klageinstans i forbindelse med klager over mobning. Elever og forældre har via telefonen nu også mulighed for at klage mundtligt, og klagen vil efterfølgende blive behandlet at teamet i samarbejde med den pågældende skole.
Det anbefales, at skolerne i deres antimobbestrategi angiver en klagevejledning – herunder muligheden for telefonisk henvendelse.

Klagevejledning.pdf

Shape Created with Sketch.

Klagevejledning KK - Ørestad Skole.pdf

Shape Created with Sketch.