Tilflytter

Tilflytter til Ørestad

Hvis du flytter til Ørestaden, indskrives dit barn i det fælles skoledistrikt, og tildeling af skole sker ud fra følgende kriterier:

Skolekapacitet, forældreønske og afstand (afstandsgaranti på 2 km). Det er ikke sikkert vi kan imødekomme jeres ønske, men vi forsøger så godt vi kan.

Alle børn i distriktet er sikret optagelse på én af distriktets skoler, og alle børn er garanteret optagelse på en skole indenfor 2 km fra deres bopælsadresse.

Sådan skriver du dit barn op til en skole i Ørestad

Kontakte én af de tre skoler, I finder kontaktoplysningerne nedenfor:

Ørestad Skole

oerestadskole@buf.kk.dk

Kalvebod Fælled Skole

Kfs@buf.kk.dk

Skolen på Hannemanns Allé

Sph@kk.dk

Sådan er indskrivningsprocessen

Skolen tager imod jeres informationer

Skolen giver besked videre til forvaltningen, hvor et anvisningsudvalg håndterer fordelingen af alle elever i det fælles Distrikt Ørestad.

Anvisningsudvalget vurderer hvilken skole der er mulighed for optagelse på. Man kan tidligst få svar på hvilken skole man får tildelt, en måned før dokumenteret indflytningsdato (Indflytningsdato kan dokumenteres ved fremsendelse af underskrevet købs- eller lejekontrakt hvoraf overtagelsesdato fremgår).

I får svaret fra forvaltningen i jeres e-Boks, og herefter bliver I kontaktet af den tildelte skole og aftaler opstart.