Lukkedage/lukkeuger 2024

Orientering om lukkedage og lukke uger i 2024/2025 på Fritidsinstitutionen ved Ørestad Skole, Melodien

Kære forældre

Melodien holder følgende lukkedage i 2024:

• Fredag d. 26. april,
  • Fredag d. 10. maj
  • Mandag d. 23. december
  • Fredag d. 27. december,
  • Mandag d. 30. december,
  • Tirsdag d. 31. december

Melodien holder følgende lukke uger i 2024:

• Uge 29
  • Uge 30
  • Uge 31

Alle institutioner i Københavns Kommune kan afholde op til 7 lukkedage udover 1. Maj, d. 5. juni og d. 24. december. Placeringen af lukkedagene besluttes i skolebestyrelsen og kan placeres på dage, hvor fremmødet af børn i forvejen er lavt. Derudover skal der holdes tre lukke uger om året.

Placering af lukkedage – lavt fremmøde

Der må kun afholdes lukkedage på dage med lavt fremmøde – det vil sige på dage, hvor der erfaringsmæssigt er få børn der har behov for pasning. Det kan f.eks. være mellem jul og nytår, i skolernes påskeferie eller på den indeklemte fredag efter Kristi Himmelfartsdag eller i andre ferieperioder. Alle ovenstående lukkedage er ligeledes skoleferie.

I Københavns Kommune defineres lavt fremmøde ved, at maksimalt 45% af det samlede antal børn har behov for pasning.

Det er ledelsen på Melodien, der vurderer, på hvilke dage der kan forventes at være lavt fremmøde. Vurderingen skal være saglig, og skal afspejle forældrenes reelle pasningsbehov.

Placeringen af lukkedagene er besluttet i skolebestyrelsen.

Alternativ pasning

Har I behov for pasning, når der bliver afholdt en lukkedag, vil I blive tilbudt alternativ pasning. Alternativ pasning varetages sammen med institutionsklyngen i Ørestad og / eller fritidsinstitutionen ved Kalvedbod Fælled Skole. Hvis I har behov for alternativ pasning på lukkedage, skal I rette henvendelse til Melodiens ledelse senest én måned i forvejen.

Hozan Önen
KKFO leder