Indskrivning til børnehaveklasse 2024/2025

Kære forældre

Nu skal jeres børn snart begynde i skole, og vi glæder os til at byde jer velkommen.

Vælg skole

Dit barn hører til et skoledistrikt, som er bestemt ud fra dit barns adresse. I er altid sikret en plads i dit barns skoledistrikt. Distrikt Ørestad består af fire skoler, og du kan læse mere om os på vores fire hjemmesider:

Der er frit skolevalg i Danmark. Derfor kan du også vælge at skrive dit barn op til en plads på en anden folkeskole end skolerne i distriktet. Dit barn får kun tilbudt en plads på en anden skole, hvis skolen har ledige pladser. Læs evt. svarene på de mest almindelige spørgsmål om skoleindskrivning på https://www.kk.dk/skoleindskrivning

Vælg om du ønsker en plads i fritidsinstitution til dit barn

I Københavns Kommune er der tilknyttet en fritidsinstitution til hver skole. Dit barn er altid sikret en plads på den fritidsinstitution, som er knyttet til den skole, dit barn skal starte på. Hvis du ønsker en plads, skal du angive dette samtidig med, at du skriver dit barn ind i skole.

Hvornår og hvordan skal du skrive dit barn ind i skole og fritidsinstitution?

Indskrivningen foregår via den digitale selvbetjeningsløsning på  https://www.kk.dk/skoleindskrivningHer skal du afgive dit skoleønske, og om du ønsker en plads til dit barn i fritidsinstitution.

Du kan skrive dit barn ind fra:

mandag den 6. november 2023 til søndag den 26. november 2023

For at du kan skrive dit barn ind i skole og fritidsinstitution, kræver det, at du har samme bopælsadresse, som dit barn.

Skal dit barn ikke starte i en folkeskole i Københavns Kommune?

Hvis dit barn ikke skal starte i en folkeskole i Københavns Kommune, skal du angive dette samt årsagen via selvbetjeningsløsningen her: KMD Skole (indskrivning.dk)

Hvornår får I besked?

Du får besked i slutningen af januar om, hvilken skole dit barn skal gå på. Du vil få et brev i din digitale postkasse fra den skole, som dit barn har fået plads på.

Distrikt Ørestad

I distrikt Ørestad er vi fire skoler i et fælles skoledistrikt. Vi vil gerne invitere jer forældre til to arrangementer:

•       Fælles informationsmøde 7. november

•      Rundvisninger på skolerne i Distrikt Ørestad 9. november

Fælles informationsmøde - tirsdag den 7. november 2023

Informationsmøde er fra klokken 17:00-18:30

Sted: Kalvebod Fælled Skole, idrætshallen
Adresse: Else Alfelts vej 2, 2300 København S

På informationsmødet vil I få en kort præsentation af de fire skoler. Herudover vil I høre lidt om:

•         Fælles skoledistrikt – hvad betyder det?

•         Hvordan det er at være forælder på en nystartet skole

•         Maj/juni-forløb, herunder hvad det vil sige at være forårsbarn

Rundvisninger på skolerne i distriktet - torsdag den 9. november 2023

Rundvisningerne er klokken 16:30, 17:15 og 18:00 på alle distriktets 4 skoler:

•        Kalvebod Fælled Skole, Else Alfelts vej 2, 2300 København S

•        Ørestad Skole, Arne Jacobsens Allé 21, 2300 København S

•        Fælledby Skole, Ørestads Boulevard 218, 2300 København S

•        Skolen på Hannemanns Allé, Ørestads Boulevard 218, 2300 København S

(Bemærk venligst at rundvisningerne på Skolen på Hannemanns Allé og Fælledby Skole er på samme adresse)

Vælg et tidspunkt og mød op skolens adresse, så vil skolens personale vise rundt. Der er en ventezone I kan vente i, indtil næste rundvisning starter.

På skolernes hjemmesider vil I løbende kunne holde jer opdateret omkring arrangementer og diverse informationer.

Vi håber på at se mange af jer til de kommende arrangementer, og vi glæder os meget til at tage imod jeres børn i det nye skoleår (2024-2025).

Med venlig hilsen,

Distrikt Ørestad