Information omkr. indskrivning 2024/2025

Indskrivning til kommende skoleår 2024/2025

Undervisningspligten starter den 1. august i det kalenderår hvor dit barn fylder 6 år. Det er barnets folkeregister adresse som afgør hvilken distriktsskole barnet tilhører.

På  Skole og fritidsinstitution | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)  kan du se hvilken københavnerskole der er dit barns distrikt skole.

Den 6. oktober 2023 har alle distriktsforældre modtaget et informationsbrev i e-Boks, med informationer om den digitale skoleindskrivning. Indskrivningsperioden, for skolestart i skoleåret 2024-2025, har været i november 2023, og alle der søger om optagelse på en folkeskole, har den 25. januar 2024 modtaget svar fra skolen i e-Boks.

I Ørestaden er der fra skoleåret 2021-2022 ét fælles skoledistrikt. Det betyder, at alle børn som fra 1. august 2024 skal starte skole i Ørestaden, bliver skrevet op til ét fælles skoledistrikt som dækker skolerne:

• Ørestad Skole
  • Kalvebod Fælled Skole
  • Fælledby Skole
  • Skolen på Hannemanns Allé

Man kan læse mere om det fælles skoledistrikt og betydningen af det på Forsøgsordning med fælles skoledistrikt i Ørestad | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Læs mere i de vedheftede breve som skolen har sendt ud:

Velkomstbrev_1.pdf

Shape Created with Sketch.

Optagelsesbrev.pdf

Shape Created with Sketch.